Memnuniyeti ölçeklerseniz, gelir de ölçeklenir.

scaling happiness

Kickstarter projesinin ilk günlerinde yukarıdaki mesaj bize çok enerji vermişti. “İşte 1000 kişinin böyle hissetmesini sağlarsak, bu iş olur” demiştim.

“Üye sayımızı, gelirimizi, şirketimizi nasıl ölçekleyeceğiz?” sorusunu sormadan önce yapılması gerekenler var. Bireysel bir ürününüz varsa, onun ilk 1000 kullanıcının üstünde yükseleceğini varsaymak yanıltıcı olmaz.

O ilk 1000 kişi belki henüz size para kazandırmayacak ama çok değerli bir şey sunacak: Ürününüzün para kazanır hale gelmesi için gereken geribildirimi.

Her biriyle teker teker ilgilenmeli, sorularına kısa sürede yanıt vermeli, fullstory gibi bir araçla kullanıcı deneyimini izlemeli, sıkça talep edilen özellikleri not etmeli ve sürekli yakın takipte olmalısınız.

Sonraki kullanıcıların size para kazandırmasını sağlayacak olanlar, işte o 1000 kişi.

1000 rakamı gözünüzü korkutmasın. Elbette ilk 10 kişiden de öğrenecekleriniz var. 10 kişi sizi 100’e ulaştıracak, 100 ise 1000’e. Emeklemeden koşmaya çalışmamakta fayda var. 1000 kişiyi mutlu ettiğinizde ürününüz olgunluk düzeyine ulaşmış demektir. Bundan sonraki geliştirmeler daha yavaş olacak, ama getirisi daha hızlı görülecektir.

SaaS ürünlerinde yüksek kullanıcı sayısı, yüksek gelir, yüksek kar için iki yılı gözden çıkarmak gerektiği söyleniyor. Bu iki yıla pek çok küçük iterasyon sığdırıp, her birinin küçük de olsa ilerleme sağlamasını gözetmek gerekli.

“Nasıl para kazanırım?” gibi bir bakışınız varsa onu hemen terk edip, para kazanma hedefini mümkün olduğunca öteleyip, “ilk kullanıcıları nasıl mutlu ederim?”e odaklanmakta fayda var.

Yorum bırakın